In Rotterdam

Groot Rotterdam

Het werkgebied van Stichting De Schrijfschool is vooral Groot Rotterdam. Een voorbeeld van een project in de mooiste stad van Nederland is Kort Rotterdams.

Kort Rotterdams

Voor het project Kort Rotterdams verzorgt een Rotterdamse schrijver twee schrijflessen tijdens het vak Nederlands (4 havo en hoger). Tussen de twee lessen zitten veertien dagen; in de tussentijd schrijven, schrappen en herschrijven de leerlingen hun eigen korte verhaal. Hun verhalen gaan de wereld in: online, op ambachtelijk papier (bundels, bloemlezingen, magazines) en tijdens voorleesfeesten.
Kort Rotterdams is laagdrempelig, bereikt op een eenvoudige manier de pen, het hoofd en het hart van veel jonge Rotterdammers met uiteenlopende achtergronden. Gewoon tijdens de les Nederlands (die dus niet saai hoeft te zijn).